Te bereiken op:  Ma‑Za  08:00‑20:00   Zondag gesloten
Bel ons op:  078 203 2045

Blog

Vanaf vandaag een nieuwe website

Vanaf maandag 4 maart 2019 heeft Computer Frustratie een nieuwe website. De oude website die online stond vanaf het begin in mei 2017 was hoog toe aan vervanging.

Met deze nieuwe website wordt de nadruk gelegd op onze 3 zekerheden die op bijna elke pagina ergens terug te vinden is, namelijk “Geen oplossing is geen rekening”, “Afspraak is afspraak” en “Geen ritkosten”. Verder is het dienstenpakket beter zichtbaar geworden en is de blog (voorheen blog.computerfrustratie.nl) geïntegreerd.

Heeft u nog een Windows 7 computer? Let dan goed op

In 2009 bracht Microsoft Windows 7 uit, een nieuw besturingssysteem dat voor velen tot op de dag van vandaag fantastisch werkt. 2009 is inmiddels 10 jaar geleden en dat betekent dat Microsoft de ondersteuning voor Windows 7 dan ook tijdig zal gaan beëindigen, in januari 2020 om precies te zijn.

Hetzelfde fenomeen heeft zich een paar jaar geleden afgespeeld toen Microsoft de ondersteuning voor Windows XP stopzette.

Wat betekent dit voor u?

Wanneer u nog een Windows 7 computer of laptop heeft heeft u nog een klein jaar de tijd om over te stappen op Windows 10, het nieuwste besturingssysteem van Microsoft. In veel gevallen is dit mogelijk maar niet altijd, bijvoorbeeld als de drivers van uw computer of laptop door de fabrikant niet meer ondersteund worden voor Windows 10. In dat geval is het niet verstandig om over te stappen op Windows 10 met die betreffende computer of laptop maar is het raadzamer een nieuwe computer of laptop aan te schaffen. Wanneer Windows 7 per januari 2020 niet meer ondersteund wordt door Microsoft komen er geen updates meer uit waardoor uw computer of laptop vatbaarder wordt voor virusinfecties of andere veiligheidsproblemen zoals Ransomware.

Upgraden naar Windows 10 of een nieuwe computer?

Of u het beste kunt upgraden of een nieuwe computer zou moeten kopen is geheel afhankelijk van de werking van uw computer of laptop. Mocht deze prima werken met Windows 7 dan is de kans dat deze goed werkt met Windows 10 aannemelijk. Wanneer u een oudere computer of laptop heeft die toch al aan vervanging toe was dan is het wellicht raadzamer om deze te vervangen, mede omdat deze waarschijnlijk niet ondersteund is door de fabrikant voor een Windows 10 upgrade.

Wilt u weten of uw computer of laptop geschikt is voor Windows 10?
dit kunt u via het contact formulier vragen, vermeld dan wel het merk en type van uw computer of laptop.

Verschil tussen Windows 7 en Windows 10

Windows 10 is de nieuwste versie van het Windows besturingssysteem van Microsoft. Tussen Windows 7 en Windows 10 zat nog Windows 8(.1), een systeem dat minder populariteit kende en snel werd vervangen door Windows 10.

Windows 10 heeft in tegenstelling tot Windows 8(.1) wel weer een startmenu vergelijkbaar met Windows 7. Dit heeft het gebruiksgemak ten opzichte van Windows 8(.1) sterk verbeterd. Tevens komt er geen Windows 11 of 12 na Windows 10 maar worden er 2 maal per jaar grote updates uitgebracht. De huidige versie van Windows 10 is 1809 (september 2018) en zal opgevolgd worden door Windows 10 1903 (maart 2019). Ongeveer elke september en maart komen deze updates uit met nieuwe functionaliteiten en opties.

Stapt u ook over op Windows 10?

Bent u van plan over te stappen op Windows 10? Computer Frustratie ontneemt u de stress van (eventueel) back-uppen, de installatie en andere vragen die u wellicht krijgt. Heeft u vragen of interesse in een vlekkeloze Windows 10 upgrade? U kunt ons bellen op 078 203 2045 of een bericht versturen via onze website.

Uitleg: Hoe vaak is defragmentatie nu echt nodig?

In de 8 jaar dat ik nu bij klanten thuis computer en laptop diensten lever heb ik ontdekt dat er nog al wat misverstanden zijn over het defragmenteren van computers en laptops.  Allereerst, wat is defragmenteren ofwel optimaliseren (de nieuwe term vanaf Windows 8) ook alweer?

Sinds jaar en dag is het al mogelijk om je computer te defragmenteren, dit is het terugdraaien van de fragmentatie van bestanden op de harde schijf. Gedurende het gebruik van een computer of laptop worden er programma’s geïnstalleerd en verwijderd, hetzelfde gebeurt met persoonlijke bestanden, door deze bezigheden treedt er fragmentatie op. De defragmentatie hersteld dit proces en zet alle data op de harde schijf weer in de juiste volgorde.

In Windows 10 kan de defragmentatie gestart worden door op Start te klikken en vervolgens te zoeken naar Defragmenteren, daarna verschijnt het onderstaande resultaat in het Startmenu.

Nu heb ik in de afgelopen tijd klanten horen zeggen dat zij van een handige buurjongen of neef de tip kregen om elke week of soms zelfs elke dag de computer te defragmenteren, dit is hoe aardig uw neef of buurjongen ook is, niet nodig.

Fragmentatie van een computer of laptop duurt namelijk wel eventjes, ook als u de PC intensief gebruikt. Wanneer u een nieuwe computer koopt kan het zomaar een half jaar tot drie kwart jaar duren voordat u merkt dat deze wat trager begint te lopen, dit komt mede door fragmentatie. U kunt dus ook een dusdanig tijdsbestek aanhouden voordat u de defragmentatie herhaalt. Wanneer u weinig tot geen verschil merkt is er nagenoeg altijd iets anders aan de hand, in sommige gevallen bijvoorbeeld een kapotte harde schijf, een storing die nog steeds regelmatig bij ons voorbij komt.

Hoe zit het nu eigenlijk met ons adres?

Bij klanten treedt er soms verwarring op wat betreft ons adres? Waarom kunt u uw computer niet langs brengen en waarom kunt u nergens ons adres vinden? Dat verhaal wordt hier nader verklaard.

Het verhaal is, Computer Frustratie heeft geen winkel of bezoekadres maar wordt vanuit huis bestuurd. Wij leveren diensten zoals computer en laptop reparaties in de plaatsen Dordrecht, Zwijndrecht, Papendrecht, Sliedrecht en bepaalde delen van de Hoeksche Waard zoals ‘s-Gravendeel en Strijen.

Bij sommige klanten wekte dit enige verbazing omdat onze website doet denken aan een groter bedrijf met op zijn minst een winkel echter wordt daar nergens over gesproken op de website. Een winkel of bezoekadres is voorlopig zeker nog niet het geval om de belangrijke reden dat ik zelf gewoon nog 40 uur in loondienst werk, ook dit zal de komende tijd zo blijven omdat Computer Frustratie op den duur zal moeten bestaan uit meerdere medewerkers, waarvan nummer 1 al een feit is.

Computer Frustratie bestaat 1 jaar, dit gebeurde er allemaal

Vandaag bestaat Computer Frustratie alweer een jaar. Op 19 mei 2017 vroeg ik bij de KvK te Rotterdam een KvK nummer aan waarna ik mijn klanten een factuur kon bieden en gebruik kon maken van zakelijke diensten.

2017
In diezelfde maand ging de nieuwe website online waar erg hard aan gewerkt is, hét nieuwe visitekaartje van Computer Frustratie. Vanaf dat moment ben ik gaan experimenteren met Facebook en Google advertenties en hebben de ontwikkelaar en ik hard gewerkt aan organisch zoekverkeer.

In de maanden daarna kreeg de website diverse updates om de weergave op mobiele apparaten te verbeteren. Ook is deze blog van start gegaan.

2018
Later werd zelfs nog een grote update waarbij er een partnersectie toegevoegd werd. Deze partners zijn lokale ondernemingen waar visitekaartjes te vinden zijn die klanten mee kunnen nemen. Ook werd in februari de eerste medewerker een feit als positief gevolg van het toenemende aantal aanvragen. Door de komst van onze eerste medewerker werd het mogelijk een toenemend aantal aanvragen ook nog steeds te kunnen bedienen. Tevens is de reactiesnelheid toegenomen, in sommige gevallen werden klanten zelfs dezelfde dag nog geholpen.

Door de grote Facebook-schandalen heeft Computer Frustratie op 20 april 2018 afscheid genomen van de Facebook Pixel.

Op Koningsdag 2018 was er op een grote lichtkrant in de binnenstad van Dordrecht samen met andere lokale ondernemingen een reclameboodschap van ons te zien.

Op naar het tweede jaar
Nu gaan we met goed vertrouwen beginnen aan het tweede jaar waar er weer genoeg op de kalender staat, daar komen we later via de blog op terug, ook plaatsen we daarvan een berichtje op Facebook en Twitter.

Computer Frustratie wilt via deze weg alle klanten danken voor het vertrouwen!

Vanaf vandaag een professionelere bel ervaring

Wanneer nieuwe klanten ons nummer belden was het soms niet meteen duidelijk dat zij de juiste persoon aan de lijn hadden, daarbij werd na 30 seconden de verbinding automatisch verbroken als er voor die tijd niemand opnam.

Dat moest anders. Daarom krijgt vanaf vandaag iedereen die ons nummer belt een welkomstboodschap en wordt de beller na 10 seconden in de wachtrij gezet tot er opgenomen wordt. Lukt het ons desondanks niet om de oproep te beantwoorden dan krijgt de beller de kans om het antwoordapparaat in te spreken waarna wij ernaar streven om binnen een uur terug te bellen.

Beide websites (blog en computerfrustratie.nl) gebruiken vanaf nu SSL

Zowel onze blog als de hoofdpagina computerfrustratie.nl hebben nu een SSL certificaat. Dit houdt in dat al het verkeer op onze websites versleuteld plaatsvindt.

Het gebruik van een SSL certificaat is verplicht wanneer er persoonsgegevens worden verwerkt op die betreffende website, dit is het geval op computerfrustratie.nl wanneer mensen een formulier invullen op de aanvraag– of contactpagina. Daarnaast zorgt een SSL certificaat ervoor dat hackers meer moeite hebben met het hacken van een website waar zich bijvoorbeeld persoonsgegevens bevinden, dit is op computerfrustratie.nl vandaag de dag niet het geval.

Alle websites van Computer Frustratie nemen afscheid van Google Analytics

In het kader van privacy heb ik besloten om zowel op onze blog als op computerfrustratie.nl afscheid te nemen van Google Analytics. Websites die gebruik maken van Google Analytics stellen Google in staat om van website bezoekers hun browsegedrag bij te houden, dit is iets waar ik en dus Computer Frustratie niet achter sta.

Een heel groot gedeelte van alle websites wereldwijd maken gebruik van Google Analytics of Facebook Pixel, voor marketing- en analysedoeleinden. Van Facebook Pixel heeft Computer Frustratie inmiddels al afscheid genomen. Door zowel het gebruik van Google Analytics als de Facebook Pixel is het voor Google en Facebook mogelijk het surfgedrag van bezoekers bij te houden door deze aan een uniek ID te koppelen. Hoewel dit niet perse betekend dat Google of Facebook kunnen zien wie dit daadwerkelijk is wil ik hier op geen enkele manier aan bijdragen.

Eerder deze week zijn beide websites voorzien een SSL certificaat wat ons ook weer een stapje voorwaarts brengt wat betreft de veiligheid van persoonsgegevens en uw privacy. Voorlopig zal dit ook de laatste stap zijn. Nu ik gestopt ben met Google Analytics maken beide websites gebruik van Matomo wat een apart platform voor website statistieken is en niet gelieerd is aan een zoek- of advertentiebedrijf.

De Facebook Pixel is voor Computer Frustratie verleden tijd

We hebben de afgelopen weken alle schandalen omtrent Facebook meegekregen waarbij de privacy van 90.000 Nederlanders geschonden is. Daarbij kwam ook nog het feit dat Nederlandse zorgverzekeraars de Facebook Pixel op hun website gebruikte voor marketingdoeleinden. Dit heeft mij doen besluiten de Facebook Pixel uit onze website te laten halen.

Ongeveer 3 kwart jaar geleden heb ik de ontwikkelaar van Computer Frustratie gevraagd de code voor Facebook Pixel toe te voegen aan computerfrustratie.nl om op den duur te experimenteren met advertenties. Het experimenteren heeft echter nooit plaatsgevonden echter is de Facebook Pixel wel al die tijd actief geweest op de website. De schandalen die onlangs naar buiten zijn gekomen hebben mij doen besluiten de Facebook Pixel uit de website te laten verwijderen om de klanten en het vertrouwen van de klanten van Computer Frustratie een hogere privacy te kunnen bieden wanneer zij de website bezoeken.

Computer Frustratie biedt nu partnervermeldingen

Vanaf heden staan er op de website van Computer Frustratie partnervermeldingen. Bij deze partners wat nagenoeg allemaal lokale ondernemers zijn vindt u visitekaartjes van Computer Frustratie.

Bij Computer Frustratie wordt er voortdurend nagedacht over hoe wij onze diensten op een laagdrempelige manier zowel off- als online kenbaar kunnen maken bij de inwoners van de Drechtsteden. Wat mij opviel wat dat achterlaten van een visitekaartje ervoor zorgde dat klanten Computer Frustratie makkelijk weer konden bereiken. Tevens werd er door een aantal klanten gevraagd om een visitekaartje voordat iemand van Computer Frustratie deze overhandigde voor vertrek.

Daar moesten we iets mee, een klein visitekaartje doet blijkbaar veel goeds. Op een zaterdagmiddag heb ik daarom besloten een aantal lokale ondernemers te bellen of te berichten via Facebook Messenger. Ongeveer een derde van deze ondernemers kende ik al omdat ik daar zelf klant ben maar dus het overgrote deel niet. Na een middagje waren er tot mijn grote vreugde ongeveer 7 winkel(tje)s die ervoor open stonden een bakje met visitekaartjes neer te zetten. Het opzetten van een eenmanszaak is experimenteren, dit is beslist een van die experimenten waarvan ik bijzonder benieuwd ben hoe het uit zal pakken voor zowel de korte als lange termijn.

Hoe werkt het?

Er wordt onderscheid gemaakt per woonplaats om echt alleen de lokale ondernemers van de betreffende woonplaats te tonen. Tevens wordt er een greep van alle partners op de voorpagina van de website getoond. Voor iedere woonplaats waar Computer Frustratie partners heeft is er ook een aparte pagina aangemaakt zoals computerfrustratie.nl/zwijndrecht of computerfrustratie.nl/sliedrecht.

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

Wanneer u een website bezoekt, kan deze informatie in uw browser opslaan of ophalen, meestal in de vorm van cookies. Beheer hier uw persoonlijke Cookie Services.


Een webanalyse-pakket vergelijkbaar met Google Analytics. Het gebruik van Matomo in tegenstelling tot Google Analytics is een bewuste keuze. Doordat er geen cookies van Google en Facebook op onze website aanwezig zijn (dus ook geen Vind-ik-leuk-knop) wordt uw bezoek aan onze website niet door Google of Facebook vastgelegd en draagt onze website niet bij aan de datahonger van deze (reclame)bedrijven.

Decline all Services
Accept all Services